Zapraszamy
na strony czasopism wydawnictwa:

Rolnik DzierżawcaNowoczesna UprawaRolniczy Przegląd TechnicznyHoduj z głową bydłoHoduj z głową świnie


Sonda
Czy Pani/Pana gospodarstwo spełnia wymogi Dyrektywy azotanowej?
 
Tak
Nie
Trudno powiedzieć


Wiadomości z branży
Dwa kanały dystrybucji AGCO 

AGCO realizuje nową strategię dystrybucji swoich maszyn w Polsce. O dotychczasowych dokonaniach koncernu oraz planach na najbliższą przyszłość opowiedzieli przedstawiciele firmy 10 września, podczas konferencji prasowej w Warszawie. 

W ub.r. AGCO zdecydowało o zakończeniu współpracy z firmą Korbanek w zakresie dystrybucji maszyn marek Fendt oraz Massey Ferguson. Jednocześnie koncern zdecydował o przyjęciu nowej strategii rozwoju sprzedaży swoich produktów w Polsce. Zostały stworzone dwa kanały dystrybucji. Jeden dla maszyn marki Fendt oraz Valtra, drugi dla marki Massey Ferguson. Ten powstał od zera. Jak informowała podczas konferencji Maja Działoszyńska, menadżer ds. zarządzania dystrybucją w Polsce oraz członek zarządu AGCO sp. z o.o., w przypadku maszyn Valtry i Fendta firma nawiązała współpracę z 11 dystrybutorami w kraju, uzyskując pokrycie rynku w 90 proc. Jednym z podmiotów sprzedających maszyny tych marek będzie firma Agravis Technik Polska, spółka-córka dużego niemieckiego dystrybutora maszyn i urządzeń rolniczych, a także środków produkcji dla rolnictwa, która właśnie rozpoczęła swoją działalność w Polsce północno-zachodniej.

Na sieć dealerską Massey Fergusona składa się 12 podmiotów, które mogą obsłużyć 74 proc. polskiego rynku. Jednak założeniem AGCO jest, by do końca tego roku pokrycie rynku osiągnęło 90-proc.

Rozwój sieci dystrybucyjnej wymusił zmiany organizacyjne w spółce. Przede wszystkim wzrosła liczba zatrudnionych w niej osób z 20 do 60, zarówno w dziale sprzedaży maszyn, jak i w serwisie oraz w sprzedaży części zamiennych. Oprócz tego AGCO ma pion finansowy – AGCO Finance oraz pion personalny, który zajmuje się obsługą kadrową.

Koncern zdecydował się także na inwestycje. W okolicach Poznania zamierza wybudować siedzibę główną AGCO w Polsce z profesjonalnym centrum szkoleniowo-serwisowym. – Jesteśmy na etapie podejmowania finalnych decyzji – oznajmiła Maja Działoszyńska. Oprócz tego w rejonie Warszawy powstanie Centrum Dystrybucji Części Zamiennych, które będzie obsługiwało głównie rynek polski, ale oprócz tego także czeski, słowacki i rynki krajów nadbałtyckich. 

Zmiana strategii sprzedażowej w Polsce oraz rozpoczęte inwestycje mają przyczynić się do zwiększenia udziału marek AGCO w naszym rynku. Rob Smith, pierwszy wiceprezes zarządu i dyrektor generalny AGCO dla regionu Europy i Bliskiego Wschodu powiedział, że w najbliższych latach firma chciałaby przynajmniej podwoić swoje udziały w polskim rynku. Jak podkreślał, wprowadzona w Polsce strategia sprawdziła się już w innych krajach, wpływając na wzrost sprzedaży. – Bardzo ważną misją AGCO jest rozszerzenie tego sukcesu na rynek polski – wskazywał. Zwłaszcza, że koncern uważa Polskę za bardzo perspektywiczny region.

AGCO chce osiągnąć sukces nie tylko dzięki nowej organizacji, ale również poprzez zarządzanie wynikami dealerów oraz polepszanie jakości tej sieci. Dlatego wszyscy dealerzy będą poddawani rocznej ocenie, na podstawie której mają być sporządzane plan działania oraz plan finansowy. Razem z partnerami biznesowymi będą opracowywane również trzyletnie plany rozwojowe. Poza tym punkty sprzedażowe mają podlegać obowiązkowym standardom (Mandatory Outlet Standards).

Koncern oczekuje też informacji zwrotnej od nabywców maszyn (w ciągu roku od zakupu), ponieważ chce się dowiedzieć co się sprawdziło, a co nie, zarówno w maszynie, jak i w obsłudze. 

AGCO jest amerykańskim koncernem, który od ponad 20 lat prowadzi działalność także w Polsce. Oprócz marek Fendt, Massey Ferguson oraz Valtra należą do niego również Challenger, GSI oraz Fuse oferująca technologie rolnictwa precyzyjnego. W 2017 r. jego przychody ze sprzedaży wyniosły ok. 9 mld USD. 56 proc. tej kwoty pochodziło ze sprzedaży w Europie i na Bliskim Wschodzie. 

(ala)


przeglądaj wszystkie
 
© 2013 copyright APRA, wszelkie prawa zastrzeżone | Polityka prywatności | Regulamin | Regulamin prenumerat