Zapraszamy
na strony czasopism wydawnictwa:

Rolnik DzierżawcaNowoczesna UprawaRolniczy Przegląd TechnicznyHoduj z głową bydłoHoduj z głową świnie


Sonda
Czy odczułeś/odczułaś już wpływ epidemii na działanie Twojego gospodarstwa?
 
Tak
Nie
Trudno powiedzieć


Wiadomości z branży
Gwarancja spalania John Deere

Ponad rok temu John Deere zdecydował się wprowadzić program „Gwarancja spalania”, zapewniający klientom rekompensatę środków w przypadku, gdy ciągnik spali zbyt dużo paliwa. Amerykański producent postanowił też nagrodzić rolników za ekonomiczną jazdę dwukrotnością zaoszczędzonych środków. Są już pierwsi nagrodzeni.

- Na spalanie paliwa wpływa wiele zmiennych: od najmniejszych detali po kluczowe ustawienia maszyny oraz umiejętności operatora. Znaczenie może mieć: ciśnienie w oponach, ich stan (zbyt mocno zużyte opony zwiększają poślizg ciągnika), dopasowanie prędkości obrotowej silnika do wykonywanej pracy, umiejętne dobranie przełożeń zarówno w pracy polowej, jak i transporcie, użycie trybu EKO, o ile w maszynie jest on dostępny. Wykorzystanie systemów automatycznego prowadzenia przy użyciu GPS pozwala dodatkowo zoptymalizować ścieżkę, na której ciągnik wykonuje pracę, tym samym oszczędzając czas i paliwo – mówi Szymon Kaczmarek, specjalista ds. produktu John Deere.

Dlatego wartości spalania paliwa podawane przez producentów ciągników mogą różnić się od rzeczywistych danych, co z kolei budzi dużo emocji wśród klientów. John Deere wychodząc im naprzeciw jesienią 2018 r. ogłosił początek programu „Gwarancja spalania”, w którym zwraca koszty za nadmierne zużycie oleju napędowego. Ma to na celu ograniczyć koszty zużycia paliwa w gospodarstwie, a jednocześnie nagrodzić dodatkową premią właściciela ciągnika w przypadku uzyskania niższego spalania niż określiła fabryka.

- Właściciele nowych ciągników John Deere po wypełnieniu formularza dostępnego u dealera oraz aktywowaniu systemu JD Link, za pomocą którego monitorowany jest poziom zużycia paliwa, mają możliwość zwrotu środków. Dotychczas program obejmował wyłącznie prace ciągnika w transporcie (jazda powyżej prędkości 20 km/h). Z czasem rozszerzyliśmy go o monitoring zużycia paliwa podczas prac w polu. Jest to odważny i bardzo spotykany na rynku ruch, tym bardziej, że zdecydowaliśmy się ponosić odpowiedzialność pieniężną za zużycie paliwa przekraczające ustalony poziom – tłumaczy Bartosz Białas z John Deere.

Program dotyczy ciągników 6R (4 cyl i 6 cyl), 7R, 8R, dla których producent określił fabryczne poziomy zużycia oleju napędowego w poszczególnych rodzajach prac polowych oraz w transporcie. Jeżeli fabryczny poziom zużycia oleju napędowego zostanie przekroczony, właściciel ciągnika otrzyma kwotę potrzebną na zakup nadwyżki. Jeżeli z kolei osiągnięty przez właściciela ciągnika poziom zużycia oleju napędowego będzie niższy niż fabryczny, wówczas producent wypłaci premię dwukrotnie większą niż kwota potrzebna na zakup zaoszczędzonego oleju napędowego.

(Fem)

 


przeglądaj wszystkie
 
© 2013 copyright APRA, wszelkie prawa zastrzeżone | Polityka prywatności | Regulamin | Regulamin prenumerat