Zapraszamy
na strony czasopism wydawnictwa:

Rolnik DzierżawcaNowoczesna UprawaRolniczy Przegląd TechnicznyHoduj z głową bydłoHoduj z głową świnie


Sonda
Czy odczułeś/odczułaś już wpływ epidemii na działanie Twojego gospodarstwa?
 
Tak
Nie
Trudno powiedzieć


Wiadomości z branży
Nowe ciągniki Kubota

Kubota M6002 to nowa seria ciągników japońskiego producenta reprezentowana przez trzy modele o mocach: 121 (M6122), 131 (M6132) i 141 KM (M6142). Będą dostępne u dealerów w drugiej połowie 2020 r. 

W ciągnikach serii M6002 montowany jest 4-cylindrowy silnik Kubota o 6108, który spełnia  normę emisji spalin Stage V. Ma on funkcję Power Boost, która chwilowo zwiększa moc o 20 KM w pracach transportowych. Minimalny okres obsługi (czyszczenia) filtra DPF został wydłużony z 3000 do 6000 godzin pracy silnika. Kubota M6002 ma nowy układ przekazania napędu. Ciągnik wyposażono w skrzynię biegów Powershift z ośmioma przełożeniami zmienianymi pod obciążeniem. Ponadto wszystkie modele oferują funkcję Xpress Restart, która umożliwia sterowanie sprzęgłem głównym za pomocą pedału hamulca. Kierowca może więc zatrzymać ciągnik używając tylko prawej nogi, co jest bardzo przydatne np. w czasie prac z ładowaczem czołowym. Nowy podłokietnik z wielofunkcyjnym dżojstikiem umożliwia zmianę kierunku jazdy, zarządzanie pamięcią obrotów silnika, TUZ-u oraz aktywowanie funkcji automatycznej pracy przekładni. Konsolę boczną, obsługującą wszystkie główne funkcje ciągnika, umieszczono po prawej stronie fotela operatora, pod tym samym kątem co podłokietnik. System Bi-Speed zapewniający 4,5-metrowy promień zawracania montowany jest w standardzie. Udźwig tylnego TUZ wynosi 7 tys. kg, a wydatek pompy hydraulicznej 115 l/min. Zbiornik paliwa ma pojemność 230 l.

Traktory można doposażyć w 7-calowy wyświetlacz Isobus K-Monitor, automatyczny układ prowadzenia (Autosteer), tryb automatycznej pracy WOM ułatwiający wykonywanie uwroci, możliwość regulacji płynności jego załączania z terminala i podłokietnika lub na zewnątrz ciągnika poprzez przycisk umieszczony na tylnym błotniku, nadbieg pozwalający jechać z prędkością 40 km/h przy 1640 obr./min. oraz tryb automatycznej zmiany biegów.

Natomiast na obchodach 130-lecia marki Kubota zaprezentowała autonomiczny ciągnik koncepcyjny z napędem elektrycznym, pracujący przy wsparciu sztucznej inteligencji. Ciągnik X tractor – cross tractor ma sam w optymalnym momencie rozpocząć pracę. Na podstawie danych dotyczących warunków pogodowych czy stanu roślin sztuczna inteligencja zdecyduje o realizacji danej pracy (uprawie gleby, siewie, oprysku). Ciągnik nie będzie pojazdem wyalienowanym i będzie automatycznie przesyłał zebrane dane do innych maszyn, co pozwali na centralne zarządzanie pracami w gospodarstwie. X tractor – cross tractor ma napęd elektryczny. Źródłem prądu są baterie słoneczne i akumulatory litowo-jonowe. Pojazd ma czterogąsienicowy układ jezdny, który umożliwia stabilną jazdę po podmokłych polach i nierównym terenie. Silniki elektryczne wbudowane w napęd gąsienic pozwalają na zmianę prędkości obrotowej oddzielnie dla każdej z nich, co umożliwia uzyskanie małego promienia skrętu. Przy pracach wymagających wysokiej przyczepności środek ciężkości obniża się dzięki zmniejszeniu wysokości ciągnika. Z kolei w przypadku wykonywania zabiegów wymagających przemieszczania się nad roślinami prześwit można zwiększyć. 

To nie pierwsze kroki na tym polu japońskiej marki, która od 2017 r. rozwija traktory Agrirobo, które potrafią wykonywać prace bez udziału człowieka. 

(Fem)

 


przeglądaj wszystkie
 
© 2013 copyright APRA, wszelkie prawa zastrzeżone | Polityka prywatności | Regulamin | Regulamin prenumerat